Očuvajte zdravlje porodice i uživajte

Nadja Ott, mr. ph.
U proljeće i ljeto češće odlazimo na izlete, jedemo na otvorenom te putujemo i krećemo se u prirodi. Istovremeno svi želimo biti puni energije i zdravi. Planove nam mogu pokvariti vrućina, promijenjena prehrana ili samo vožnja do mora.

Probavne tegobe

Za ljeto je karakteristično povećano razmnožavanje bakterija u hrani i vodi. Zato se bezbrižan piknik u prirodi ili putovanje mogu pretvoriti u neprijatne probavne smetnje. Kod takvih tegoba izuzetno je važno piti dovoljne količine tečnosti, preporučuju se rehidracijske otopine, i odmah nakon pojave probavnih smetnji uzimanje probiotičkih proizvoda kao što su dodaci prehrani WAYA®

 

Probavne tegobe na putovanjima

Putovanja često prati promjena prehrane; zaražene namirnice nerijetko uzrokuju proljev i mučninu. Preporučuje se već nekoliko dana prije putovanja preventivno uzimatiprobiotike i pripremiti crijevnu floru na moguće infekcije štetnim bakterijama. 

Na putovanju treba izbjegavati sirove namirnice i pijenje vode iz vodovoda jer znače veću mogućnost infekcije. Uprkos tome u prve dvije sedmice putovanja može nas zadesiti proljev i teško ga je ublažiti. Važno je osigurati tijelu dovoljno tečnosti i elektrolita koje je naš organizam izgubio.

Rehidracija je najvažnija mjera kod proljeva!

Mučnina za vrijeme vožnje

Djeca su najčešće podložna mučnini u autu, pogotovo ako je riječ o dužem putovanju. Smirena vožnja i odmori pomoći će nam da se bolje osjećamo jer se možemo nadisati svježeg zraka i odmoriti u sjeni.

Ako je djetetu jako loše, povraćanjem će izgubiti puno tečnosti i elektrolita, što uzrokuje dehidraciju. To će ga iscrpiti i obično još neko vrijeme neće imati apetita.

Putna apoteka mora sadržavati i rehidracijsku otopinu, koja pomaže kod tegoba izazvanih dehidracijom. Ako je mučnina zaista teška, možete upotrijebiti tablete protiv mučnine na putovanju (međutim one često uzrokuju pospanost).


Dehidracija zbog sportskih aktivnosti na otvorenom

U ljetnim mjesecima puno se krećemo na otvorenom, djeca odlaze u dječije kampove gdje su uključeni u mnoge sportske aktivnosti, a i mnogi treninzi odvijaju se u prirodi. To je naravno i više nego dobro za zdravlje i dobro opšte stanje tijela, ali moramo obratiti pažnju na velike gubitke tečnosti.

Naše tijelo štiti se od topline hlađenjem – znojenjem. Tako gubimo tečnost i moramo je neophodno nadoknaditi jer ćemo inače dehidrirati.

Simptomi dehidracije mogu se manifestovati kao ošamućenost, vrtoglavica, velika žeđ, a primjećujemo ih tek kad je dehidracija već napredovala. Stručnjaci ne preporučuju aktivnosti na otvorenom u vrijeme najveće vrućine (od 11.00 do 16.00 sati), a moramo se pobrinuti za odgovarajuću zaštitu kremom s visokim zaštitnim faktorom, upotrebom kape i duge, lagane odjeće.

Dehidraciji su naročito podložna dojenčad, djeca i stariji, stoga kod njih savjetujemo uzimanje rehidracijske otopine. U ljetnim mjesecima, kad su vanjske temperature vrlo visoke, tijelu je potrebno više tečnosti.

Odaberite provjereni kvalitet

back to top