6 koraka do zdrave probave

Slavka Brajović Hajdenkumer
Budući da je zdrava probava pravo olakšanje, u nastavku ćemo u šest koraka proći kroz jednostavne mjere koje nas mogu poštedjeti od mnogih probavnih problema.

Svako od nas se već našao u neprilici koje doživljavamo zbog ispuštanja glasnih vjetrova, da o neugodnosti proljeva, bolnog zatvora ili stalnog pritiska na veliku nuždu koju na kraju ne možemo obaviti i ne govorimo.

Takve probavne teškoće su najčešće posljedica prehrane siromašne vlaknima, nedovoljnog unosa tekućine, sjedećeg načina života, stresa, zadržavanja velike nužde, porušene ravnoteže crijevne mikroflore, a i nekih bolesti.

Znajući da se čak 70% ćelija imunološkog sistema nalazi u crijevima, nismo daleko od zaključka da je zdrava probava neophodna za dobar odziv imunološkog sistema, a posljedično i za zdravlje čitavog organizma. Ohrabrujuća je vijest da za regulisanu probavu i dobro zdravlje možemo sami učiniti štošta, čime ćemo izbjeći mnoge neugodnosti. Pogledajmo kako.

1. DA tekućini

Da bi sadržaj crijeva bio mekši i vlažniji, unos odgovarajuće količine tekućine je izuzetno važna. Zbog toga organizam moramo snabdjeti s bar dva litra tekućine dnevno, a najviše se preporučuju voda i nezaslađeni čaj koje ne smijemo konzumirati zajedno s jelom jer pijenje tokom hranjenja usporava probavu. I još ovo: budući da žeđ često ne prepoznajemo i miješamo je s glađu, mudro je uz sebe uvijek imati bocu sa svježom vodom. 

2. DA voću i povrću

»Šta sijemo, to i žanjemo«, kaže narodna poslovica. A ona je itekako tačna kad je riječ o zdravoj probavi. Što više vlakana od svježeg voća i povrća, posebno kajsija, smokava, jabuka, krušaka, svježeg i kiselog kupusa, kelja, zelenog lisnatog povrća te sjemenaka i žitarica unesemo u tijelo, više ćemo aktivirati probavu.

Ako jedemo umjereno i polako, dobro žvačemo hranu, za jelo odvojimo potrebno vrijeme, a uz to i uživamo u jelu, probavu koja započinje već u ustima ćemo bitno ubrzati.

3. DA redovnom kretanju

Sjedeći način života te neredovna i nezdrava prehrana uzrokuju mnoge zdravstvene probleme, uključujući i lošu probavu. A redovno i umjereno kretanje podstiče peristaltiku, ubrzava probavu i potrošnju kalorija te potiče dobro zdravlje i životnu radost. Dakle, krećimo se!

4. DA vlastitom osjećaju

Oslonite se na vlastiti osjećaj. Što nam prija i što ne, koje namirnice i kako pripremljena jela nam stvaraju težak osjećaj u želucu, vjetrove ili nas tjeraju na zahod? To je vrlo jednostavno – sve šta ne djeluje dobro na našu probavu nije dobro ni za nas.

5. DA proizvodima s bakterijama mliječne kiseline

Bakterije mliječne kiseline stvaraju zdravu ravnotežu između korisnih i štetnih bakterija u crijevnoj mikroflori, što jača imunološki sistem, crijevnu sluznicu, razgradnju hrane i apsorpciju hranjivih tvari. Te bakterije istovremeno onemogućuju rast štetnim bakterijama i time sprečavaju probavne smetnje.

Stoga su proizvodi s bakterijama mliječne kiseline preporučljivi sadržaj kućne i putne apoteke jer na putovanjima prilikom izmijenjene, a ponekad i sporne prehrane te vode još češće dolazi do poremećaja ravnoteže crijevne mikroflore. Stručnjaci preporučuju njihovu upotrebu prilikom liječenja antibioticima koji također negativno utiču na ravnotežu crijevne mikroflore.

6. NE zadržavanju stolice

»Zov prirode« traži trenutan odaziv jer je zadržavanje stolice i odlaganje velike nužde uzrok neugodnog zatvora i neaktivnosti crijeva. Stoga se zovu prirode moramo odazvati što prije nakon njegove »najave«.

Odaberite provjereni kvalitet

back to top